Nokia E66 grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia E66 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Paull01 17-06-2011
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Zonder meer een goede telefoon. Echter tot het moment dat er een softwareupdate is. Ik heb de telefoon geupdate en vervolgemns is de Nederlandse taal verdwenene. deze kan ook niet worden ingesteld.
Ik heb Nokia hierover gebeld. Het antwoord is dat de telefoon, ook al is deze in nederland gekocht vermoedelijk van oorsprong uit een ander land komt. nokia update deze dan alleen in het Engels Arabisch en nog een paar onduidleijke talen. Als ik nederlands er weer op wil hebben moet ik naar een nokia Care point om daar tegen betaling de Nederlandse software er op te laten zetten.
Nokia weigert dit in de update mee te nemen. En dat terwijl bij de aankoop duidelijk is aangegeven door Nokia welke er allemaal opstaan.
Op Internet kom ik deze klacht nu ook veelvuldig tegen.

Dus mischien toch maar beter geen Nokia meer te kopen.

TominBahrain 12-12-2010
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Wat een heerlijk toestel, ligt lekker in de hand en is erg gebruiks vriendlijk. MAAR..... heb net mijn tweeded E66 weg mogen gooien, waarom vraag je je af.. het scherm, twee keer gaat het scherm na ongeveer een jaar langzaam zwart.. Zo zonde, ja je moet het toestel 2 tot 3 keer per week re-booten omdat het vastloop, maar dat is mee te leven. twee toestellen die opdezelfde manier overlijden? Dat is eenconstructiefout.. Jammer Nokia, de updates en mooie leren hoesje helpen niet tegen fout nummer 1, slechte hardware!

wilvanalles 01-09-2010
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

was ook niet super tevreden over de batterij... had hiervoor de e65, die batterij ging gerust 4 dagen mee.... de e66 is na 2 dagen leeg...en ik doe niet veel bijzondere dingen.. beetje smsen, email checken 2x per dag, calender synchroniseren, klein beetje internet.... heb onlangs een batterij in de uk via ebeeey aangeschaft voor een euro of 12, die heeft 1930Mah, ipv de 1000mah van de originele, en gaat wel 3 dagen mee... helaas niet bijna 2x zolang, maar net ff wat fijner.. voor de rest een toptelefoon, heb na 1 jaar een sim only abonnement genomen... formaat is super, en ik vind 'm ook erg degelijk, navigeren, leuke filmpjes en prima foto's, nooit problemen mee, en belt ook nog goed ;-)

m verdonk 25-07-2010

erg gebruiksvriendelijke
telefoon.
Menu is erg eenvoudig.
Nu bijna 1 jaar in gebruik.
Slechts 1 keer is de telefoon
"vastgelopen", via Nokia pc suite nw software opgezet en het probleem was verholpen.
1 nadeel : accu is snel leeg.

marcelD 08-06-2010
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Nokia maakte in mijn optiek altijd goede telefoons. Van smartphones hebben ze echter geen kaas gegeten getuige de E66.
De eerste paar weken leek het goed te gaan maar na een half jaar zijn de problemen ontelbaar.

Toestel gaat regelmatig 'plat'. Niets werkt meer dan. 4 á 5 keer per dag moet ik de telefoon hard resetten door de batterij eruit te halen.
Ook de bluetooth in de auto werkt steeds slechter. Verbindingen worden spontaan verbroken, kan geen verbinding maken, geluid is afwisselend hard en zacht. Een paar simpele testjes wijzen uit dat dit aan de Nokia ligt.
De camera heeft een vlek in beeld
Internet is dramatisch, het scherm wordt regelmatig ververst waardoor het ingeven van bv een login ene crime wordt.
Bij het internetten moet je veel functionaliteiten twee keer aanklikken. Heel vreemd.

En dan heb ik het nog niet over de reguliere problemen zoals een batterij die het einde van de dag niet haalt en onlogische werking voor een aantal functionaliteiten.

Dit toestel is niet te gebruiken voor de professionele gebruiker. Kortom kinderspeelgoed.

Corine07 17-12-2009
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Heerlijke telefoon voor 40 plusser onder ons, had hiervoor een HTC diamond omdat ik hip mee wilden doen maar elke keer een sms moeten sturen en daarvoor twee handen nodig hebben was niets voor mij, geen touch meer voor mij. Deze E66 is alles wat ik wil in een telefoon, past gewoon in mijn broekzak, dun en toch een slidephone heerlijk toetsenbord gewoon weer met een hand smssen,opnemen openschuiven,ophangen dicht schuiven en natuurlijk wifi voor mijn email en een beetje internetten thuis dus geen duur internet abbo maar gewoon met een simpel abbonement.Perfect voor mij.

HenkSpitsen 10-08-2009
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Prima telefoon, weinig op aan te merken.
Voor de mogelijkheden heeft deze telefoon een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Het is geen telefoon zoals de N-serie met een goede camera en meer multimedia mogelijkheden. De E66 is daarentegen wel geschikt voor e-mail, internet en navigatie.
Dus wil je niet een telefoon met allerlei toeters en bellen, dan is dit een prima toestelletje.

Argus 14-05-2009
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Heb al heel veel Nokia's gehad ben begonnen met de Nokia 3210 die het nog steeds doet. Ondanks dat ik weinig of geen klachten over mijn Nokia's heb gehad, Is deze E66 wel mijn favoriet!! Wat een mogelijkheden, snelle internet al met al zeer tevreden. Hij verslaat zelfs mijn vorige favoriet de Nokia 6310i.
De E66 is zeker een aanrader!!

Godspeed 21-04-2009
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

De E66 is qua connectiviteit een geweldig toestel met Wi-fi, bluetooth en HSDPA. Outlook is goed te synchroniseren. Push-mail is makkelijk op te zetten.

Irritant en ronduit slecht is het feit dat je het camarageluidje en de flits niet uit kan zetten. Dit kost stroom en klinkt ook behoorlijk irritant. Zelfs mijn digitale camara maakt niet eens zulk geluid.

Batterij is niet bijster goed en als je hem intensief hebt gebruikt, moet je de volgende dag de telefoon weer opladen.

aklazia 20-02-2009
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

De Nokia E66 is een uitstekend toestel. Al mijn verwachtingen die ik van dit toestel had, worden waargemaakt. Zeer gebruikersvriendelijk en overzichtelijke menu's. In tegenstelling van mijn vorige toestel Nokia N73 is dit een absolute topper. De GPS werkt uitstekend in samenwerking met McGuider.
Ben na 1 maand in gebruik te hebben dik tevreden.

Heneweer 13-02-2009
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Het is een bijzonder prettig en handzaam en mooi toestel, alles erop maar niet te groot. Hiervoor een HTC Touch Diamond maar vond een touchscreen toch niet prettig werken, nam bv zelf de telefoon op, werd snel vettig en de batterij hield het niet lang vol.
Gebruik het toestel prive (synchronisatie via Nokia PC Suite) en zakelijk (synchronisatie via Microsoft Exchange) daarnaast werkt het toestel samen met de Nokia CK-7W bluetooth carkit. Veel naar eigen voorkeur in te stellen heb eigenlijk geen punten van kritiek.

harrie1234 11-02-2009
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Ik heb dit toestel nu een week of 6, alleen maar lof, schitterend disign, een overdaad aan mogelijkheden en je kunt makkelijk programma's of andere toepassingen installeren. Het toestel is degelijk en ligt lekker in de hand. Goed en duidelijk volume met bellen, dit was bij mijn vorige telefoon, de N73 wel anders. De batterij gaat bij stevig gebruik ongeveer 2 dagen mee, de camera is voor een telefoon redelijk, zeker niet goed. De agendafuncties zijn zeer goed.
Een echte aanrader zowel zakelijk als prive, je kunt ook switchen tussen een zakelijke en een privemodus, erg handig.

Coen 09-02-2009
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Ik wilde eigenlijk nooit een slide toestel, maar deze is wel van een heel degelijke bouwkwaliteit. Daarbij is het toestel ook mooi compact en slank.

Alles wat je eigenlijk op een toestel kunt wensen zit er op. Als gebruiker van voorheen de 6233 was het wel even wennen, maar wanneer je eenmaal de menustuctuur door hebt, werkt het allemaal als vanzelfsprekend.

De E66 verbind in de auto automatisch met de Parrot 6100 bluetooth carkit. Dat werkt verbluffend goed, zonder storingen of ruis. Datzelfde geldt voor de navigatiesoftware McGuider van Sygic.

Minpunten? Eigenlijk niets, maar als ik dan toch iets moet noemen dan is de geluidskwaliteit net even minder als bij de 6233. Waarschijnlijk een logisch gevold van het slide-principe icm een slank design. Hierbij geldt dat desondanks het geluid prima is.

Eigenlijk gewoon een goed toestel waarbij alles werkt zoals het hoort en ook nog eens mooi om te zien.

Tip: Zet er een Ultraclear screenprotector van Brando op. Voorkomt krassen en zit er onzichtbaar op.

huismuis 02-02-2009
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

wilde eigenlijk naar touchscreen gaan maar das maar niks met vette vingers op zo een schermpje dus deze voor vriendin gekocht en auw wat is dat pijnlijk zeg ,het toestel smeekt gewoon om een gelijkwaardig broertje in huis.

is overigens de eerste nokia sinds 1996 die me weer s een degelijke indruk geeft.

Het is een smak geld maar de degelijkheid van doorsparen voor wat goeds gaat hier wel op.

PaulJG 28-12-2008
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Toestel sinds 2 weken in gebruik. Goede keuze. Geen fancy apparaat. Maar mooi afgewerkt degelijk en toch fijn toestel dat plat, licht en smal is (in verhouding tot veel andere toestellen met dezelfde functies). Ik vind het t miskend talent van de Smartphones. Als sliderphone denk ik t toppertje in het assorti in dit formaat.

MEnu niet altijd even logisch en soms wat lang. Verder prima toestel met goede ontvangst en snelle ontvangst van internet.

Vlietster 18-11-2008
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Erg fijn toestel, ik heb de witte gekozen, achteraf vind ik de donkere toch mooier, maar dat is persoonlijk natuurlijk., Toestel werkt perfect en de mogelijkheden van de combinatie GPS en mobiel internet zijn onvoorstelbaar, je kan bijv. met trackr (gratis te downloaden) je route en waar jij of je vrienden op dat moment zijn zo opvragen.

Nog even een tip voor mensen die een KPN abonement hebben, ik kon eerst nooit bellen als hij op G3 UMTS stond, moest dan steeds handmatig overschakelen, het bleek dat mijn simkaart van een te oud type was, je moet een USIM hebben.

dimitriii 12-11-2008
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

vind het een super toestel! voelt robuust aan en alles werk snel! ik vind de fix van de gps ook goed werken, duurt zeker niet lang.

edwin1608 13-10-2008
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Na veel wikken en wegen uiteindelijk gekozen voor de E66. Hier heb ik tot op heden totaal geen spijt van! Waarom? mooi design, wel gevoelig voor vette vingers, veel gebruiksmogelijkheden en simpel te installleren. bijvoorbeeld in mijn geval zelf Garmin software geinstalleerd en deze werkt super. Duurt wel even voordat er via gps contact gemaakt is, overigens werkt het bij mij in de auto perfect. E66 heeft simpele, toegankelijk en snel bediening. Handig is ook de wifi mogelijkheid. Duurzaamheid is helaas nog niet te beoordelen. Toestel voelt solide aan en heeft een prettig display, verwacht overigens niet te veel van de camera. Prijs en kwaliteit zijn prima in verhouding. E66 een echte aanrader

kungfupanda 12-10-2008

Een paar weken geleden de E66 besteld. De ervaringen tot nu toe:
* prachtig design (vind ik; vergelijkbaar qua design is LG Secret, maar deze draait geen Symbian of Windows Mobile en daardoor qua software slecht uit de breiden)
* glimmend design is natuurlijk wel gevoelig voor vingerafdrukken en oorsmeer
* uitgebreide communicatie mogelijkheden (hoofdreden voor de aanschaf): quad-band, UMTS, wifi, blue-tooth
* goede 'build quality', alhoewel niet perfect: slider zit bij mij in uitgeschoven toestand niet helemaal parallel met onderzijde, er zit iets zijwaartse speling op.
* batterij is goed, gaat bij mij ruim 2 dagen mee. Is gelukkig met bijgeleverde lader (prachtig klein ding) in een uurtje zo weer opgeladen.
* 'hot swappable' microSD
* toestel heeft veel functies, vaak prima (zoals bv MP3 player en agenda), maar vaak ook met beperkingen:
- zonder A-GPS ondersteuning duurt het zeer lang totdat GPS verbinding heeft gemaakt met satellieten. Ontvangst in auto is slecht, eigenlijk alleen geschikt voor wandelingen door een stad.
- standaard videospeler is real player en ondersteund maar één videoformat. Weliswaar kunnen andere formats door bijgeleverder Nokia software omgezet worden, maar dit omzetten gaat traag. Verder heeft real player geen fast forward en of play list ondersteuning. Gelukkig draait E66 op Symbian, dus gauw op zoek naar een andere speler.
- 3 Mpixel camera is matig, foto's vertonen ruis. LED flitser heb je maar tot 1 meter wat aan. Video's zijn met 15 fps ook matig.
* andere functies, zoals e-mail en mobiel internet, heb ik nog niet getest.
Al met al geen slecht toestel. Technisch beter, en qua prijs vergelijkbaar, is (nog steeds) de N95 8GB, maar die haalt het qua design (te dik) niet bij de E66. Nog beter is de N96, maar die is ook qua prijs een andere klasse.

POKER WIMPIE 01-10-2008
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Echt een super telefoon voor de zakelijke markt, heb sygic voor de navigatie geinstalleerd dat werkt erg goed en snel!
De agenda is ook een aanrader mooi overzichtelijk, een duidelijke layout.
De slide voelt stevig aan en de rvs backcover is ook erg mooi.
Het grote menu is wel ff wennen als je geen symbian gewend bent, maar je kunt er ook veel meer mee.
Nadeel is het bijgeleverde tasje/beschermcover, die is volledig gesloten dus als je een oproep krijgt of een sms moet je hem uit het tasje halen.

The Nalor 28-09-2008
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Ik heb sinds enkele dagen dit toestel in gebruik en het is echt stukken prettiger werken dan mijn vorige toestel; de Nokia E65. Met name de snelheid van het toestel is perfect. Niet meer die lange laadtijden en die vertraging bij het indrukken van toetsen. De overbodige toetsen aan de voorzijde, zoals de E65 die had, zijn gelukkig weg en in de plaats ervan zijn normale en nuttige toetsen geplaatst. Erg handig is de dubbele functie van een toets. VB: als je lang op de contacten-toets drukt kan je direct een nieuw contact aan maken, druk je kort op de contacten-toets, dan ga je gewoon naar de lijst met contacten.

Ik heb de GPS nog niet laten fixen, dat komt later wel, maar goed, dit zal prima werken neem ik aan.

Ook het design is top! Het ziet er en zeer degelijk uit, maar toch stijlvol. Daarnaast is het echt een toestel waarbij je iets in je hand hebt. Hij is massief en voelt niet als een stuk plastic en door het kleine reliëf aan de achterkant zie je krassen ook niet al te snel verwacht ik.

Ook handig, het scherm kantelt zodra je hem bij 90 graden bijdraait.

Geen nadelen? Toch wel, maar slechts ééntje... Bij een actieve standby, wat ik altijd gebruik, zijn de agenda-items nogal grof en groot weergegeven. Aangezien ik geen slechte ogen heb, een klein minpuntje dat die niet kleiner te zetten zijn.

Ik kan iedereen, zowel privé als zakelijk, dit toestel aanbevelen!

Martin1985 20-09-2008
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Nadat ik op internet verschillende reviews heb gelezen, kwam ik uit op deze nokia e66 business phone. Deze telefoon is voor de zakelijke doelgroep, en dat is te merken!

De telefoon is snel, werkt intuiitief, en heeft een heleboel handige functies.

In deze telefoon zitten o.a.:

wifi
gps

Het was een eitje om dit aan de gang te krijgen.

Gps:

Voordat de gps ontvanger een fix heeft, ben jeongeveer 5 minuten verder, houdt hier dus rekening mee!

BasMechelen 07-09-2008
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Ik heb de Nokia E66 nu twee dagen en wil alvast een eerste indruk hier achterlaten.

Eerst zal ik mijn mobiele verleden vertellen.

Al ruim 10 jaar ben ik aangesloten op het mobiele net. Van een koelkast van Motorola werd alles steeds kleiner en met meer mogelijkheden. Ik heb vele merken uitgeprobeerd waaronder philips xenium, LG 510, samsung e900, nokia e50, HTC S710, nokia e51 en mijn meest recente, SE G900.

Na zoveel verschillende merken, menu's en OS-en, ben ik tot een conclusie gekomen. Voor mij moet een gsm een Symbian based smartphone zijn. Waarom een smartphone? Ik wil dingen zelf kunnen installeren. Bovendien zit mijn vriendin in het buitenalnd dus wil ik kunnen skypen/fringen. Windows Mobile heb ik geprobeerd maar ook weer snel opgegeven. Ik kon er weinig mee dus dat valt af. Blijft over symbian. Bij mijn recente contractverlenging ben ik voor de SE G900 gegeaan, met Symbian UIQ, touch screen dus.

Helaas, dat voelde vanaf het begin vreemd aan. Ik heb er een maand mee rondgelopen, maar het kon mijn niet overtuigen. Met weemoed dacht ik terug aan de e50 en e51. Simpele no-nonsesne candybar toestellen die toch heel krachtig zijn. Wat ik na de e51 wel wist was dat ik een groter scherm wilde voor navigatie. Omdat ik ook graag een ingebouwde GPS wilde en alles in een relatief kleine behuizing moest was een e66 een logische keuze. Ik heb ook een e65 gehad dus ik had al ervaring met een slide. Ook de metalen accenten in de e-series kon ik in hoge mate waarderen. Je hebt het gevoel echt iets solide in de hand te hebben, een fijn gevoel. Dat het toestel dan wat boven de 100gram weegt voegt alleen maar toe aan die indruk.

Nu, zo'n 2 dagen na ontvangst van de e66 ben ik erg content. Alles is ingesteld zoals ik het wil. Sygic besteld en erop gezet, evenals thema's, ringtones, games en fring en gmail. En alles wertk goed! De slide is goed, voelt goed en stevig aan. Geen gekraak of wat dan ook! De bouwkwaliteit is sowieso goed! Het scherm is groot, helder en goed af te lezen. De diverse instellingen zijn voor mij goed te vinden, maar ik kan me voorstellen dat je als nieuwkomer met symbian de zaken soms niet 1-2-3 weet te vinden!

De toetsen zijn heerlijk! Net als op de e51 met perfecte drukgevoeligheid. Sms-en en typen in het algemeen gaat dus perfect. Een verademing ten opzichte van andere toestellen (waaronder de samsung i550 (w) waar het toetsenbord en de trackball mij hevig teleurstelde). Wat voor mij ook een must is is een meldingsindicator. Gewoon een lampje dat knippert bij een gemiste oproep, afspraak of sms. Eenvoudig maar o zo handig! Ik zou geen toestel meer nemen zonder dat!

Ik ben dus erg tevreden met de e66. Of ik ervoor gekozen had als er ook een candybar met vergelijkbare specs en acceptabele afmetingen geweest was? dat weet ik niet. Maar voor nu zal de e66 prima voldoen!

MaaikeH 26-08-2008
Geschreven voor: Nokia E66 grijs

Mooi, chique toestel. Ik heb hem als vervanger voor de E65. Zowel privé als zakelijk te gebruiken. Scherm is groot en overzichtelijk. Groot pluspunt in de interne gps-antenne. Ik heb hier zelf nu het programma MacGuider geïnstalleerd. Werkt goed (kwaliteit wel iets minder als 'tom-tom').